Κδαπ Πάτρα
0 0

ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΕΙΟΘΗΚΗ

Το να αγοράσεις ένα παραμύθι η ένα βιβλίο δεν είναι ο μόνος τρόπος για να το διαβάσεις. Γι’ αυτό υπάρχουν οι δανειστικές βιβλιοθήκες σε κάθε πολη. Στiς δομές του ΚΔΑΠ Kid n Creation διαθέτουμε παιδικά βιβλία και παραμυθία και προσπαθούμε να ανανεώνουμε ανα τακτικά διαστήματα με νεα .

Η δράση αυτή βοηθάει τα παιδιά με πολλούς και διαφορετικούς τρόπους. Ο δανεισμός των βιβλίων μπορεί να οδηγήσει τα παιδιά να: εξοικειωθούν με την αναγνωστική λειτουργία, ασκηθούν στον προφορικό λόγο και στην διαδικασία παρουσίασης σε κοινό μέσα από την ανάγνωση/αφήγηση στην τάξη, αγαπήσουν το βιβλίο και να το εντάξουν στην ζωή τους ως επιλογή (Φιλαναγνωσία), διαβάσουν πολλά και διαφορετικά βιβλία, έρθουν σε επαφή με τον κόσμο των βιβλίων γενικότερα, να αναπτύξουν την αισθητική τους μέσα από την εικονογράφηση και το δημιουργικό της έκδοσης του βιβλίου γενικότερα, να ασκήσουν την κριτική τους ικανότητα μέσα από την εβδομαδιαία διαδικασία επιλογής βιβλίου αλλά και την συζήτηση-αξιολόγηση του βιβλίου που διάλεξαν με τα μέλη τους συμμαθητές του και την δασκάλα του, να μάθουν να σέβονται τα βιβλία.

Κδαπ Πάτρα
0 0

ΘΕΜΑΤΙΚΑ ΠΑΡΤΙ

Οι γονείς για να οργανώσουν ένα παιδικό πάρτι κάποιες φορές χρειάζονται μία περιουσία. Οι περισσότεροι παιδότοποι είναι ακριβοί και χρειάζεστε λύσεις για χωρίς να μπείτε σε τρομερά έξοδα. Εάν διαθέτετε μπόλικη δημιουργική διάθεση αυτές οι ιδέες θα χαρίσουν στο παιδί σας τα πιο αξέχαστα γενέθλια της ζωής του.

Εμείς διαθέτουμε τους χώρους του ΚΔΑΠ τον DJ μας και συνεργαζόμαστε με έμπειρους animater – διασκεδαστή , επιλέξτε το θέμα και ζήστε πρωτόγνωρη εμπειρία διασκέδασης . Ενημερωθείτε για λεπτομέρειες στην γραμματεία μας !!!

Κδαπ Πάτρα
0 0

ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

Τα παιχνίδια αυτά μπορούν να διδάξουν σημαντικές κοινωνικές αρετές και επικοινωνιακές ικανότητες. Οι δομές μας είναι εξοπλισμένες εκτός από μεγάλη ποικιλία από επιτραπέζια παιχνίδια και με μπιλιάρδο ,ποδοσφαιρακι μπόουλινγκ κ.α. Ιδιαίτερα σημαντικά για το παιδί καθώς μεγαλώνει και πηγαίνει σχολείο, μιας και είναι αποδεδειγμένο επιστημονικά ότι αυξάνει την ικανότητα του παιδιού για απορρόφηση και αφομοίωση γνώσεων.

Εξίσου σημαντικό και ωφέλιμο για το παιδί μας είναι το γεγονός ότι το επιτραπέζιο παιχνίδι μιας και διέπεται από οργάνωση και κανόνες, δείχνει το δρόμο σε ένα νεαρό μυαλό, το οποίο ψάχνει απεγνωσμένα για όρια και κανόνες σε μια σύγχρονη χαοτικά γεμάτη κοινωνία. Το παιχνίδι οριοθετεί τη σκέψη του παιδιού όπως περίπου μια παιδική χαρά, ή ένα γήπεδο κάποιου σπορ, όπου το παιδί ξέρει πως να κινηθεί και δεν νοιώθει χαμένο.

Το να γνωρίζει το παιδί τα όρια είναι ζωτικής σημασίας και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια τόσο σε κοινωνική όσο και ακαδημαϊκή επιτυχία του μικρού ή της μικρής καθώς μεγαλώνει !!!

0 0

ΜΙΚΡΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ – ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ

Ποιος μικρός επιστήμονας δεν έχει φανταστεί τον εαυτό του ως εφευρέτη ικανό να συνδυάζει υλικά και να τα κάνει να συνεργάζονται, δημιουργώντας τις δικές του κατασκευές. Στο εργαστήριο αυτό τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τα φυσικά φαινόμενα, τη χημεία και τη βιολογία, μέσα από το βίωμα και το παιχνίδι. Γιατί ο μαγνήτης έλκει σιδερένια αντικείμενα και όχι χάρτινα; Σόδα, ξύδι και νερό, λάμπες φρούτα και σαπούνι είναι κάποια από τα υλικά που θα χρειαστούμε που τα έχει ακόμα και η μαμά στο σπίτι! Τα υλικά αυτά θα μας βοηθήσουν να κάνουμε τα πειράματα μας. Υλικά απλά και καθημερνά. Έτσι μέσα από το εργαστήριο τα παιδιά θα μάθουν:

να παρατηρούν
να συγκρίνουν
να ελέγχουν
να καταγράφουν
να καταλήγουν σε τελικά συμπεράσματα

Στόχος του εργαστηρίου, λοιπόν, τα παιδιά κάνοντας τα πειράματα με απλά καθημερινά υλικά, να κατανοήσουν ότι οι φυσικές επιστήμες είναι παντού στη καθημερινή ζωή και να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης. Στις δομές μας οι υπεύθυνοι εκπαιδευτές μαθαίνουν στα παιδιά τη χρησιμότητα των απλών πειραμάτων, προκαλώντας τα να τις ανακαλύψουν από την αρχή. Χημικές φυσικές, αντιδράσεις, γρανάζια, αλλά και ηλεκτρομαγνήτες είναι οι μικρές – μεγάλες προκλήσεις για τους εφευρέτες του μέλλοντος.

0 0

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΜΕ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΙΜΑ ΥΛΙΚΑ

Στα βιωματικά παιδικά εργαστήρια προτείνονται ιδέες για τρισδιάστατες κατασκευές – παιχνίδια μέσα από την επαναχρησιμοποίηση – μεταποίηση απλών υλικών της καθημερινότητας. Ρολά από χαρτιά υγείας ή κουζίνας, κουτιά γάλατος, μανταλάκια, καλαμάκια, χαρτόκουτα, κονσερβοκούτια, καπάκια, φελλοί κ.α. μεταμορφώνονται σε εικαστικές κατασκευές – παιχνίδια μέσα από την μερική ή καθολική τροποποίηση της αρχικής τους φόρμας.

Τα παιδιά μέσα από τον παιχνιδιώδη χαρακτήρα του εργαστηρίου, μαθαίνουν να αξιοποιούν τη φαντασία τους και μέσω της αφαιρετικής σκέψης, μεταποιώντας, εξασκούν την ευρηματικότητά τους και ανακαλύπτουν σε καθημερινά αντικείμενα την «κρυμμένη» τους φόρμα.

Παράλληλα, αξιοποιώντας την συνδυαστική σκέψη και αντίληψη, συνδέοντας φαινομενικά ετερόκλητα αντικείμενα, αναδιατάσσοντας και μετασχηματίζοντας, δημιουργούν νέες μορφές εικαστικών έργων – παιχνιδιών.

Έτσι, αρχίζουν να συνειδητοποιούν τη συνάφεια της τέχνης με το παιχνίδι, την «κοινή ουσία παιχνιδιού – τέχνης» όπως επισήμανε ο φιλόσοφος και κοινωνιολόγος Theodor Adorno (1903-1969).

0 0

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΚΟΜΙΚΣ & ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ

Ο εξελληνισμός του Καραγκιόζη πρέπει να ξεκίνησε το τελευταίο τέταρτο του 19ου αιώνα, από την Ήπειρο, όταν καραγκιοζοπαίχτες της εποχής εκείνης παρουσίαζαν την παράσταση με το Μεγαλέξανδρο και το φίδι, συνδέοντας έτσι για πρώτη φορά τον Καραγκιόζη με την ελληνική λαϊκή παράδοση. Η Πάτρα ήταν το μέρος, όπου ο Καραγκιόζης εξελληνίστηκε οριστικά μέσα από τις καινοτομίες, που επέφερε σε πρόσωπα και θέματα ο καραγκιοζοπαίχτης Μίμαρος, καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Δημητρίου Σαραντούνη (1865-1912). Ο Μίμαρος δημιούργησε νέους χαρακτήρες (Κολλητήρι, Σιορ Διονύσιος, Βεληγκέκας), έστρεψε τις παραστάσεις του Καραγκιόζη και προς το ηρωικό δράμα (με αναφορές στους ήρωες του ‘21), μεγάλωσε τη σκηνή, τοποθετώντας την καλύβα και το σαράι, ενώ άρχισε να φτιάχνει τις φιγούρες με χαρτόνι και όχι από τενεκέ, όπως κατασκευάζονταν μέχρι τότε. Οι βασικοί ήρωες του Καραγκιόζη

Καραγκιόζης: Ο πρωταγωνιστής του θεάτρου σκιών. Είναι κακάσχημος και καμπούρης, μόνιμα φτωχός και σαρκαστής των πάντων. Σοφίζεται χίλια τεχνάσματα για να τα βολέψει στη ζωή και τα καταφέρνει περίφημα, μ’ όλο που φορτώνεται καρπαζιές κάθε τόσο. Σύμφωνα με το συγγραφέα Γιώργο Ιωάννου «το σπουδαιότερο μήνυμά του μπροστά στην απελπισία της νεοελληνικής ζωής είναι ο αντιστασιακός αμοραλισμός του και το αιώνιο κέφι του».

Κολλητήρης και Κοπρίτης: Γιοι του Καραγκιόζη, «κατ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσιν» του πατέρα τους.
Μπαρμπαγιώργος: Θείος του Καραγκιόζη, που εκφράζει τον πρωτόγονο, απλοϊκό, αλλά αχάλαστο Έλληνα. Ζει σε κάποιο χωριό της Ρούμελης και έρχεται στην πόλη για δουλειές ή για να βοηθήσει τον ανιψιό του.
Χατζηαβάτης: Φοράει τουρκική φορεσιά και σκούφια. Είναι τίμιος και σοβαρός, αλλά συχνά ενδίδει στους πειρασμούς του Καραγκιόζη και διαπράττει μαζί του διάφορες μικροαπάτες. Του αρέσει να κολακεύει τους ισχυρούς και στη νεοελληνική ζωή έχει ταυτιστεί με τον δουλοπρεπή τύπο, «τον αιώνια συμβιβαστικό και συνεργαζόμενο πάντα με τις δυνάμεις κατοχής της εξουσίας.» (Ιωάννου)
Σιορ-Διονύσιος ή Νιόνιος: Είναι κατά φαντασία αριστοκράτης, που δυτικοφέρνει και μιλάει με το ζακυνθινό ιδίωμα.
Σταύρακας: Μάγκας και ψευτοπαλληκαράς, φίλος του Καραγκιόζη, που συχνά πυκνά τον χλευάζει.
Βεληγκέκας: Τουρκαλβανός, εκτελεστικό όργανο του Πασά.
Μορφονιός: Υπερβολικά άσχημος, με μεγάλο κεφάλι και τεράστια μύτη, που θεωρεί τον εαυτό του μέγα εραστή.
Εβραίος: Κατάγεται από τη Θεσσαλονίκη και μιλάει κακά ελληνικά.
Μπέης: Πλούσιος αστός, που αναθέτει δουλειές στο Καραγκιόζη μέσω του Χατζηαβάτη.
Βεζύρης ή Πασάς: Αντιπροσωπεύει την τουρκική εξουσία.

0 0

ΠΗΛΟΤΕΧΝΙΕΣ

Είναι μια δραστηριότητα που ενθαρρύνει την ανακάλυψη, τον πειραματισμό, τη συναισθηματική έκφραση, τη δημιουργικότητα. Ο πηλός, ειδικά αν η επαφή μαζί του αρχίσει όσο το δυνατόν νωρίτερα και υπό τις κατάλληλες συνθήκες, αποτελεί μοναδικό εργαλείο για την ενίσχυση της ολιστικής ανάπτυξης και μάθησης. Συναισθηματική ανάπτυξη:

Με τον πηλό τα παιδιά αναλαμβάνουν δράση, αναγνωρίζουν και εκφράζουν με ευκολία και αμεσότητα τα συναισθήματα τους, τις εμπειρίες του, χαλαρώνουν από τις εντάσεις. Προσφέρει συναισθήματα ηρεμίας, χαράς, αίσθηση ικανοποίησης, αποτελεσματικότητας & αυτοελέγχου. Συμβάλλει στην αύξηση της αυτοεκτίμησής, που είναι σημαντική για όλους τους υπόλοιπους τομείς ανάπτυξης. Κινητική & αισθητηριακή ανάπτυξη:

Η εργασία με τον πηλό είναι ιδανική για την προώθηση του οπτικό-κινητικού συντονισμού, της αδρής κινητικότητας, καθώς χρειάζεται μεγάλη σωματική ενέργεια για το ζύμωμα και τον έλεγχο του πηλού, και της λεπτής κινητικότητας, η οποία είναι πολύ σημαντική για την προσαρμογή και επιτυχία του παιδιού στο σχολείο και στην καθημερινότητα.

0 0

ΑΦΗΓΗΣΗ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ

Στόχος αυτής της δραστηριότητας είναι η δημιουργία και η ψηφιακή αφήγηση ενός διαδραστικού παραμυθιού παρουσιασμένο μέσα σε ένα online flipbook ,το οποίο και έχει ως κοινό τα παιδιά.

Σκοπός του παραμυθιού αυτού είναι μέσα από μία ευχάριστη και διαδραστικη εμπειρία ο εκάστοτε χρήστης και συγκεκριμένα τα παιδιά των δομών μας να διδαχθούν και να κατανοήσουν κάποιες από τις πιο βασικές κοινωνικές συμπεριφορές και αξίες της καθημερνής ζωής.

Το παιδί έχει την δυνατότητα να αλληλοεπιδράσει με το παραμύθι στα επιμέρους κομμάτια της αφήγησης, του ήχου και της εικόνας.

0 0

ΡΥΘΜΙΚΗ

Ρυθμική Γυμναστική, έλεγχος και ρυθμός στο σώμα και στο μυαλό. Με αγάπη στον χορό, συνδυάζουν κίνηση, ασκήσεις με συνοδεία μουσικής με τη βοήθεια των οργάνων ρυθμικής (σχοινάκι, μπάλα, στεφάνι, κορίνες, κορδέλα) και έτσι τέχνη και αθλητισμός συνυπάρχουν δίνοντας ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα. Αυτή είναι η ρυθμική γυμναστική.

Το ιδανικό άθλημα για κορίτσια, αφού μέσα από αυτό θα μάθουν να κινούνται με χάρη και να ελέγχουν το σώμα τους. Η ιδανική ηλικία για να αρχίσει ένα κορίτσι είναι γύρω στα τέσσερα όμως κι αν ένα κορίτσι μεγαλύτερο σε ηλικία θέλει να μάθει την τέχνη της ρυθμικής μπορεί να ασχοληθεί μ’ αυτήν σε μαζικό επίπεδο με πολλά οφέλη.

Είτε ασχοληθούν σε επίπεδο μαζικού, είτε σε επίπεδο πρωταθλητισμού τα οφέλη είναι πολλά, καθώς η ρυθμική γυμναστική βασίζεται τεχνικά στην λεπτομέρεια με αποτέλεσμα να αποκτούν ισορροπία, βελτίωση της ευελιξίας και του συντονισμού και έτσι γίνεται ένα άθλημα-βάση για την μετέπειτα ενασχόλησης των κοριτσιών με άλλα αθλήματα όπως συγχρονισμένη κολύμβηση, κολύμβηση, καταδύσεις, κλασικό αθλητισμό, χορό και άλλα πολλά αθλήματα με μεγάλη επιτυχία.

Έτσι ακόμα και να σταματήσει ένα κορίτσι από την ρυθμική γυμναστική οι ικανότητες που θα έχει αποκτήσει θα την συνοδεύουν σε ότι άθλημα και αν ακολουθήσει στην συνέχεια γιατί θα έχει μάθει να ελέγχει το σώμα της, το μυαλό της και να υπακούει.

0 0

ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ

Βοηθάει στην καταπολέμηση του καθημερινού άγχους και στρες, καθώς και στην μείωση της κατάθλιψης (μέσω της αύξησης ενδορφινών στον εγκέφαλο). Το παιδί μαθαίνει πώς να χειρίζεται και να εξωτερικεύει το άγχος, το θυμό του και άλλα αρνητικά συναισθήματα, διοχετεύοντας έτσι την ενέργεια του με έναν υγιή τρόπο, η οποία θα μπορούσε υπό άλλες συνθήκες να οδηγήσει σε λάθος δρόμο με αρνητικές συνέπειες (π.χ. παραβατική συμπεριφορά, επιθετικότητα, βία).

Επίσης βελτιώνει τις συναισθηματικές ικανότητες, τη πειθαρχία, την υπακοή, το θάρρος, την εμπιστοσύνη, το σεβασμό και αυξάνει την αυτοπεποίθηση του παιδιού. Το παιδί μαθαίνει να συγκρατεί την ψυχραιμία του και τον αυτοέλεγχο, καθώς επίσης να τηρεί και να συμβαδίζει με τους κανόνες της ομάδας και του συνόλου. Τα παραπάνω είναι βασικά στοιχεία για την ορθή συμπεριφορά, τη σωστή κοινωνικοποίηση του παιδιού και την ομαλή ένταξη του σε άλλα κοινωνικά σύνολα όπως είναι το σχολείο, η οικογένεια, η παρέα του, μια αθλητική ομάδα κτλ.

Επιπλέον, αυξάνει τα επίπεδα συγκέντρωσης, την αντίληψη και κρίση του παιδιού, καθώς και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και την επικοινωνία. Μέσω του Tae Kwon do το παιδί λαμβάνει ερεθίσματα, τα οποία καλείται να αποκωδικοποιήσει με τον δικό του μοναδικό τρόπο και να λάβει δράση σύμφωνα με την δική του κρίση.

Γενικότερα εξασκεί και βελτιώνει τις διανοητικές και γνωστικές του ικανότητες. Περεταίρω, το Tae kwon Do είναι μια ψυχαγωγική, ευχάριστη και παραγωγική δραστηριότητα για τα παιδιά, τα οποία χαρακτηρίζονται από την έμφυτη ανάγκη για κίνηση και δημιουργική έκφραση. Τα παιδιά έρχονται σε επαφή με τον εαυτό τους, γνωρίζουν τις αδυναμίες, τους , τα όρια τους αλλά και τις δυνατότητες και ικανότητες τους. Αναπτύσσουν δηλαδή αυτογνωσία!

  • 1
  • 2