Λεπτομέρειες

Στα βιωματικά παιδικά εργαστήρια προτείνονται ιδέες για τρισδιάστατες κατασκευές – παιχνίδια μέσα από την επαναχρησιμοποίηση – μεταποίηση απλών υλικών της καθημερινότητας. Ρολά από χαρτιά υγείας ή κουζίνας, κουτιά γάλατος, μανταλάκια, καλαμάκια, χαρτόκουτα, κονσερβοκούτια, καπάκια, φελλοί κ.α. μεταμορφώνονται σε εικαστικές κατασκευές – παιχνίδια μέσα από την μερική ή καθολική τροποποίηση της αρχικής τους φόρμας.

Τα παιδιά μέσα από τον παιχνιδιώδη χαρακτήρα του εργαστηρίου, μαθαίνουν να αξιοποιούν τη φαντασία τους και μέσω της αφαιρετικής σκέψης, μεταποιώντας, εξασκούν την ευρηματικότητά τους και ανακαλύπτουν σε καθημερινά αντικείμενα την «κρυμμένη» τους φόρμα.

Παράλληλα, αξιοποιώντας την συνδυαστική σκέψη και αντίληψη, συνδέοντας φαινομενικά ετερόκλητα αντικείμενα, αναδιατάσσοντας και μετασχηματίζοντας, δημιουργούν νέες μορφές εικαστικών έργων – παιχνιδιών.

Έτσι, αρχίζουν να συνειδητοποιούν τη συνάφεια της τέχνης με το παιχνίδι, την «κοινή ουσία παιχνιδιού – τέχνης» όπως επισήμανε ο φιλόσοφος και κοινωνιολόγος Theodor Adorno (1903-1969).

Εγγραφη